By: Marek

Privátní značky: z outsiderů favority

Výběr z rozhovoru Martina Vlka na téma obalový design pro privátní značky maloobchodních řetězců, poskytnutého časopisu Packaging Herald. Díky našim dlouholetým zkušenostem v této oblasti je logické, že redakce oslovila právě agenturu Fiala&Šebek.

Co zajímavého se čtenáři dozvěděli?

Privátní značky už dávno nejsou ve srovnání s A brandy nějakými outsidery. Situace u nás se v posledních letech zásadně změnila. Obecně lze konstatovat významný posun ke kvalitě balení a designu. Ať již postupným zlepšováním použitých obalových řešení i samotného designu (zejména pro mainstream segment) na jedné straně, tak i uváděním prémiových řad nebo specialit.
Zcela zásadní rozdíl ve vývoji kvality designu privátních značek pak spočívá v přechodu od původních řešení, často jen napodobujících A brandy ke svébytným designovým řešením každého jednotlivého řetězce.

Jaká jsou specifika obalů privátních značek z hlediska designu?

U standardních privátních značek jde většinou o rozsáhlá portfolia v řádu stovek výrobků, která jsou nesourodá jak svými rozměry, způsobem a místem vystavení v obchodě, použitým typem balení i materiálu. Z hlediska designu to klade značné nároky na vývoj koncepčního řešení. Musí být dostatečně univerzální pro popsané praktické použití, zároveň však unikátní, atraktivní a naplňující hlavní atributy značky. V rozsahu a nesourodosti je tedy hlavní odlišnost od značkových designových projektů.

A jaké jsou v této oblasti hlavní trendy?

1. 3:2
Privátní značky častěji inovují: za srovnatelné časové období ve srovnatelných kategoriích zrealizují privátní značky redesign svých obalů 3x, zatímco A brandy jen 2x. Navíc zatímco průměrná doba mezi redesigny se u A brandů za poslední období nezměnila, u privátních značek se zkrátila o více než třetinu.

2.  Dohnat a předehnat
Privátní značky inovují obal směrem ke kvalitě: ještě před pár lety byl standard privátních značek na úrovni followerů v kategoriích, dnes je na stejné a často i vyšší úrovni kvality než značkové výrobky.

3. Jsem ZNAČKA
Dříve bylo u projektů (re)designu privátních značek hlavním zadáním následovat benchmark A brand, dnes se briefy pro privátní značky neliší od A brandů a soustředí se na budování  nebo posilování atributů samotné značky.


 
 

BACK
 

Contact Us

Czech Republic

Fiala & Šebek Visual Communications a. s.
Bořanovická 41, Praha 8, 182 00

+420 284 689 444

+420 605 297 060

 
United Kingdom

+44 7503 343 022

 
Poland

+48 510 563 277

Interested? Leave us a message.

 

© 2014 Fiala & Šebek – Visual Communications a.s., Bořanovická 41, 182 00 Praha 8, Czech Republic • T +420 284 689 444, T +420 284 689 443 • E info@fiala-sebek.cz
IČ: 27818357 DIČ: CZ27818357 • společnost zapsaná pod spisovou značkou B. 14026, vedená u rejstříkového soudu v Praze • bankovní spojení: KB, číslo účtu: 43-1889950207/0100 • Made In Prague.
Prohlášení o použití cookiesKamerový systémInformace o zpracování osobních údajů
Cookies policy statementCamera systemInformation on the Processing of Personal Data